duminică, 22 octombrie 2017

CE VEZI ÎN MINE ESTE ȘI ÎN TINE! EU DOAR TE OGLINDESC. (sau Prima oglindă eseniană)

Oglinda

(imagine preluată de la: http://sanfordhousegr.com/screening-assessment-addiction-treatment/)

                                                         PRIMA OGLINDĂ ESENIANĂ

                 Această oglindă reflectă gândurile, emoțiile sau stările noastre interioare care ne guvernează viața sau ceea ce radiem noi din adâncul ființei într-un anumit moment al existenței noastre. Ne arată cine suntem noi cu adevărat Acum, în ACEST moment. 
Astflel, dacă manifestăm bucurie, vedem în jur doar bucurie, dacă suntem triști, stresați, ori neîncrezători, exact asta vedem în ceilalți din jurul nostru.  Pe de altă parte, această oglindă ne poate arăta și rănile pe care le purtăm în adâncul inimii, dar pe care, poate nu le-am putea conștientiza, dacă nu ar fi oglindite cu ajutorul altei persoane. Dealtfel, uneori se întâmplă să ne „irite” anumiți oameni, chiar dacă i-am văzut pentru prima dată. Cuvintele, gesturile, comportamentele, poate chiar și fizionomia, timbrul vocal, tonalitatea, ne pot provoca o reacție de respingere față de acea persoană. E bine de știut faptul că ceea ce nu ne place la sau ceea ce respingem la celălalt, reprezintă, de fapt, o problemă nerezolvată în noi înșine.
Astfel, dacă simțim că ceilalți au o atitudine ostilă față de noi, ne-am putea întreba:
Ce anume vrea să îmi arate acest lucru? Eu sunt prietenos ori sunt ostil, am încredere în ceilalți, ori sunt neîncrezător?

Uită-te în oglindă și te vei vedea cu adevărat pe TINE! 

          În continuare, redau, pe scurt, conținutul unei povestioare pe care am citit-o cândva pe un site de povești cu tâlc și care mi s-a părut foarte potrivită pentru înțelegerea modului cum funcționează prima OGLINDĂ:
            Un cuplu proaspăt cărăstorit s-a mutat într-un cartier liniștit.
În prima dimineață, în timp ce tinerii își savurau cafeaua, soția a privit pe fereastră și a observat o vecină care își întindea cearceafurile la balcon.
- Femeia asta nu știe să spele! CE CEARCEAFURI MURDARE ARE!!! Cred că are nevoie de un săpun nou sau, poate, ar trebui să o învăț cum să spele corect.
Soțul ei a privit-o și a rămas tăcut.
Astfel, la fiecare două sau trei zile, femeia repeta observațiile în timp ce vecina își întindea cearceafurile.
După o lună, femeia a rămas surprinsă când, într-o dimineață a observat că cearceafurile vecinei erau mult mai curate și i-a spus soțului:
-Privește! Vecina noastră a învățat să spele rufele.
Iar soțul i-a răspuns:
-Nu, draga mea! Azi dimineață m-am trezit mai devreme și am spălat GEAMURILE casei noastre.

       Mai jos am postat un video al emisiunii „Câte în lună și-n stele”, în care doamna dr. Edith Kadar explică într-o manieră foarte frumoasă și accesibilă, oglinzile eseniene și modul în care acestea ne 
conturează relațiile noastre cu cei din jur.


(OGLINZILE ESENIENE, OGLINZILE RELAȚIILOR - „Câte-n Lună și-n stele” - em... - https://www.youtube.com/watch?v=2DTJhnrr9RQ)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

La fermă - imagini pentru activități despre animale domestice

 Materiale didactice pentru activități despre animale domestice