Materialele pe care le-am creat pot fi utilizate în activitățile matematice, la grupa MARE, pentru predarea și învățarea numărului și cifrei ȘAPTE (7).
Cele trei imagini de mai jos conțin materialul mărunt folosit de fiecare copil în cadrul activității matematice.
Puncte de reper în realizarea activității:
- Numărăm crescător și descrescător de la 1 până la șase.
- Cu ajutorul materialului mărunt, se formează șirul numeric de la 1 până la 6.
- Numărăm elementele fiecărei mulțimi formate și asociem cifra corespunzătoare numărului de elemente: 1,2,3,4,5,6)
- Formăm o mulțime a oamenilor de zăpadă cu pălării albe, care să aibă tot atâtea elemente câte are mulțimea oamenilor de zăpadă cu mături. Ce cifră corespunde mulțimii cu șase elemente?
- CE se întâmplă dacă mai adăugăm un om de zăpadă cu plărie albă? Câți oameni de zăpadă sunt acum? (7)
- Pentru mulțimea oamenilor de zăpadă cu pălării albe cifra corespunzătoare este șapte (7).
- Care mulțime are mai multe elemente? (cea cu șase sau cu șapte elemente)?
- Cum s-a format mulțimea cu șapte elemente? (Am adăugat un element la mulțimea cu șase elemente)
- Se prezintă imaginea cu cifra șapte (punctată) și se analizează.
- Căutăm jetoanele cu cifra șapte și formăm o mulțime de săniuțe care să aibă tot atâtea elemente câte arată cifra.
- Formăm și mulțimea mănușilor. Numărăm elementele acesteia și alegem cifra corespunzătoare.
- Comparăm mulțimea săniuțelor cu mulțimea mănușilor, prin formare de perechi între elementele acestora.
- Identifică mulțimi care au câte șapte elemente!
- Numără crescător și descrescător de la 1 la 7 și invers!
- Numește vecinii numerelor: 1,2,3,4,5,6!
!!!ATENȚIE! Imaginile și conținutul acestora sunt protejate. Toate drepturile sunt rezervate autorului. Puteți descărca imaginile, dar nu le puteți modifica și nici posta pe alte pagini publice, fără acordul autoarei.
Dacă doriți să promovați aceste materiale, distribuiți linkul către această pagină!