joi, 27 octombrie 2016

Copacii și iubirea

                                                Imagini pentru imbratisand copacii

( sursă imaine: http://www.puterea.ro/sfaturi-si-curiozitati/studiile-au-demonstrat-efecte-miraculoase-asupra-sanatatii-imbratisarea-copacilor-o-poarta-spre-vindecare-123648.html)



    Acum câteva săptămâni, am făcut o scurtă drumeție cu preșcolarii în pădurea din împrejurimile grădiniței pentru a colecta frunze și diverse materiale din natură, dar și pentru a ne bucura privirile de minunatele culori ale toamnei.
La un moment dat, m-am oprit lângă un arbore, am zâmbit și l-am luat în brațe. Preșcolarii de grupă mare știau deja din anii trecuți despre efectele miraculoase ale îmbrățișării copacilor, astfel că au căutat fiecare câte un copac și au început să-l „iubească” muuult, muult de tot!
     Dintr-o dată, am văzut cum doi ochișori mă priveau cu o mare curiozitate. Fiind primul an al lui la grădiniță, puștiulică era destul de nedumirit de ceea ce făceam noi acolo, așa că se uita la mine, la colegii săi, la copaci și tot ridica din umeri, încercând să înțeleagă ce se petrecea. După câteva clipe, m-a întrebat: 
-Doamnaaa, copacul ăsta e prietenul tău? Îl cunoști???
-Sigur! I-am răspuns zâmbind. Toți copacii sunt prietenii mei. Aceștia sunt cei mai buni prieteni ai oamenilor. Lor le putem spune cele mai tainice secrete, fără să ne fie teamă că le vor povesti altora sau că vor râde de noi. Ei ne iubesc, ne ascultă în tăcere, fără să ne judece. Nici măcar nu se răzbună atunci când cineva le zgârie scoarța, le rupe crengile sau îi taie. Copacii nu lovesc niciodată. Ei iubesc și atât. 
      După scurta discuție cu piticul, mi-am amintit dintr-odată de infinita iubire pe care o simțeam de fiecare dată când mă aflam în prejma vreunui copac. Veneau spre mine valuri, valuri de iubire, de liniște, de lumină și pace care îmi alinau fiecare colțișor al inimii, făcându-mă să mă întreb: „Pe voi cine vă iubește? Cine vă iubește doar de dragul de-a vă iubi? Fără să vă ceară ceva în schimb?”
    Unii oameni primesc energia lor vindecătoare, apoi pleacă mai departe, fără să mulțumească și fără să privească în urmă. Asta nu-i determină pe copaci să-și condiționeze iubirea, ci, dimpotrivă, rămân deschiși, indiferent de ceea ce primesc. Această lecție a iubirii necondiționate am putea-o învăța și noi dacă am fi atenți și am vedea prin ochii inimii!
         Spune-i unui om „Te iubesc!”. El s-ar putea speria și ar putea gândi: „Oare ce vrea de la mine?”. Sau poate se va mândri peste măsură și va spune în sinea sa: „E în regulă. Dacă mă iubește, atunci îmi permit să fac orice.
       Spune-i unui copac „Te iubesc!”, iar el te va învălui în nemăsurata sa iubire pe care, oricum ți-o oferă, fără să aștepte ceva în schimb.

     Omule drag, poate unii îți vor spune „Nu fi copac!”. E treaba lor...Fiecare cu viziunea sa.
Eu însă, te îndemn din toată inima: „Fii copac! Iubește! Ascultă în tăcere! Primește fiecare lovitură ca pe un mare dar! Deschide-ți inima și lasă iubirea să curgă, să te vindece și să-ți lumineze calea prin viață!

 ("Tree"-Justin Rizzo with lyrics -      https://www.youtube.com/watch?v=YPuzJFzXgU4)

      

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

La fermă - imagini pentru activități despre animale domestice

 Materiale didactice pentru activități despre animale domestice