Aceste materiale pot fi utilizate în activitățile matematice, la grupa mică, pentru a învăța despre descompunerea numărului doi. Deoarece tema săptămânală este JOCURI DE IARNĂ, am ales ca elementele cu care vor opera copiii să fie oameni de zăpadă.
Imaginea următoare conține materialul mărunt pentru preșcolari.
Cele două imagini de mai jos conțin materialele pe care le va folosi educatoarea în cadrul activității.
O modalitate de realizare a activității ar putea fi aceasta:
După ce preșcolarii intuiesc materialele și se anunță tema, scopul și obiectivele propuse, se pot realiza, pentru reactualizarea cunoștințelor dobândite anterior, următoarele exerciții:
- Formați mulțimea oamenilor de zăpadă care au mături! Câte elemente are această mulțime? (2)
- Scoateți din coșulețe tot atâția oameni de zăpadă cu fesuri roșii, câte bătăi din palme auziți! (1)
- Care mulțime are mai multe elemente? Mulțimea oamenilor de zăpadă cu mături sau cea a oamenilor de zăpadă cu fesuri roșii?
- Formați mulțimea oamenilor de zăpadă care au felinare! Câte elemente sunt în această mulțime?
- Formați o mulțime cu un singur om de zăpadă cu mănuși negre!
- Formați mulțimea oamenilor de zăpadă cu pălării albe!
- Ce mulțime are mai multe elemente? Cea a oamenilor de zăpadă cu mănuși negre sau cu pălării albe?
Prezentarea optimă a conținutului și dirijarea învățării Li se prezintă imaginea cu cei doi copii: Ionuț și Maria - doi prieteni cărora le place foarte mult iarna.
Dintre jocurile iernii, Maria și Ionuț preferă să construiască oameni de zăpadă, așa că le vom oferi și noi omuleții noștri de zăpadă.
- Alegem mulțimea oamenilor de zăpadă cu felinare. Pe acești doi oameni de zăpadă îi dăruim celor doi prieteni. Cum îi putem distribui?
I. Îi putem oferi Mariei doi oameni de zăpadă, iar lui Ionuț nu-i dăruim niciun om (zero oameni de zăpadă).
Astfel, putem spune că l-am descompus pe 2 în 2 și 0.
(Din doi oameni de zăpadă am luat doi și i-am dăruit Mariei, iar pentru Ionuț nu a mai rămas niciunul. 2-2=0)
II. O altă variantă ar fi următoarea: Îi dăruim Mariei un om de zăpadă și lui Ionuț un om de zăpadă.
Astfel, putem spune că l-am descompus pe 2 în 1 și 1.
(Din doi oameni de zăpadă am luat 1 om de zăpadă pentru Maria și a mai rămas un om de zăpadă pentru Ionuț 2-1=1)
Dar mai putem împărți și altfel oamenii de zăpadă:
III. Putem să nu-i dăruim Mariei niciun om de zăpadă, iar lui Ionuț să-i dăm pe amândoi oamenii de zăpadă. Astfel, îl descompunem pe 2 în 0 și 2.
(Din doi oameni de zăpadă pe care îi avem, dacă nu-i dăruim niciunul Mariei, atunci rămân doi oameni de zăpadă pentru Ionuț 2-0=2)
Obținerea performanței
Li se cere preșcolarilor să procedeze la fel și cu ceilalți oameni de zăpadă:
1. mulțimea oamenilor de zăpadă cu mături,
2. mulțimea oamenilor de zăpadă cu fesul roșu,
3. mulțimea oamenilor de zăpadă cu mănuși negre,
4. mulțimea oamenilor de zăpadă cu găleată pe cap,
5. mulțimea oamenilor de zăpadă cu pălărie albă.
Evaluarea
Tot în cadrul acestei activități, se mai pot forma mulțimi cu obiecte din grădiniță, pe care preșcolarii le distribuie colegilor de grupă.
- o mulțime cu două creioane
- o mulțime cu două păpuși
- o mulțime cu doi ursuleți
- o mulțime cu două cuburi etc.
Sper că v-au plăcut materialele pe care vi le-am propus și vă mai invit pe pagina dedicată grădiniței pentru a descoperi alte materiale utile pentru activitățile desfășurate cu cei mici!
!!! Puteți descărca imaginile gratuit și le puteți utiliza în activitățile dumneavoastră, dar nu le modificați și nici nu le distribuiți pe alte pagini publice!
Dacă doriți să promovați acest material, puteți distribui linkul:
https://mariachiriac.blogspot.com/2023/01/descompunerea-numarului-2-exercitiul-cu.html
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu